Kto pyta nie błądzi!

Informacje podstawowe

Ile mogę utworzyć stron?

Możesz utworzyć dowolną liczbę stron, czyli dowolną liczbę E-CV, portfolio, VOICE-CV, wizytówek i e-sklepów. Wykupiony przez ciebie pakiet PRO przypisany jest tylko do wskazanej przez ciebie strony.

Jak się wylogować?

Możesz wylogować się na 2 sposoby.

  1. Na https://nojobnofun.pl kliknij w Wyloguj się.
  2. Na stronie swojej strony, kiedy jesteś zalogowany, widzisz niebieski pasek. Po prawej stronie jest widoczne twoje imię i nazwisko. Najedź tam myszką, a rozwinie się menu, gdzie zobaczysz link do wylogowania się.
Jak się zalogować?

Możesz zalogować się na 3 sposoby.

  1. Wejdź na https://nojobnofun.pl i kliknij w menu Zaloguj się.
  2. Jeśli adres twojej strony, to np. https://nowak.nojobnofun.pl, to adres logowania bezpośrednio do panelu twojej strony to https://nowak.nojobnofun.pl/admin
  3. Jeśli używasz własnej domeny na naszej platformie, np. domena.pl, to adres logowania jest taki: domena.pl/admin

 

Jak usunąć stronę oraz konto?

Możesz samodzielnie usunąć stronę. Zaloguj się na https://nojobnofun.pl. Następnie kliknij USUŃ przy danej stronie. Przejdziesz na podstronę, gdzie trzeba potwierdzić operację. Następnie otrzymasz wiadomość na swój adres e-mail. Klikając w zamieszczony tam odnośnik skutecznie i nieodwracalnie usuniesz swoją stronę.

Usunięcie strony nie oznacza usunięcia konta na platformie Nojobnofun.pl.

W wyniku usunięcia strony wszystkie zamieszczone tam dane (pliki i treści) zostaną trwale usunięte i nie będzie można ich odzyskać. W wyniku tej operacji adres twojej strony nie będzie już dostępny w sieci, choć wyszukiwarki mogą go jeszcze pokazywać w wynikach wyszukiwania przez jakiś czas.

Jeśli chcesz usunąć także konto na platformie No job no fun, a wraz z nim wszystkie swoje strony, wyślij do nas wiadomość przez formularz kontaktowy wybierając temat „Inny”.

Jak utworzyć dwujęzyczną stronę?

Aby stworzyć dwujęzyczną stronę, np. E-CV lub portfolio, wykonaj 2 kroki.

  1. Stwórz oddzielną stronę dla każdego języka.
  2. W ustawieniach szablonu strony wyświetl znak PL lub EN z linkiem do swojej strony w innym języku.

szablon BASIC

W panelu strony przejdź do ustawień (pole nr 2). Dalej przejdź do zakładki „Social media”. W ustawieniach dla każdego boksu masz widoczne opcje wyświetlenia znaku PL lub EN.

szablon PREMIUM

W panelu strony przejdź do ustawień (pole nr 2). Dalej przejdź do zakładki „Social media”. W wybranym polu wklej link do polskiej lub angielskiej wersji strony.

szablon BOOK

W panelu strony przejdź do ustawień: doświadczeni i wykształcenie (pole nr 4) lub kontakt (pole nr 6). Do treści strony wklej kod. Z listy rozwijanej wybierz „Języki”.

kod dla języka angielskiego

[social_icons][social_icon type=’angielski’ url=’https://yoursite.nojobnofun.com’][/social_icons] [social_icons]

kod dla języka polskiego

[social_icon type=’polski’ url=’https://twojastrona.nojobnofun.pl’][/social_icons]

szablon WIZYTÓWKI

brak tej funkcji

Jak utworzyć kolejną stronę

Po zalogowaniu na https://nojobnofun.pl w sekcji Twoje strony, zobacz link Stwórz nową stronę.

Po stworzeniu nowej strony zobaczysz w swoim panelu aktualną listę stron.

Każda strona ma swój oddzielny panel, gdzie możesz zmienić szablon.

Jak utworzyć swoją pierwszą stronę?

Jeśli nie masz jeszcze swojego konta, przejdź na stronę główną https://nojobnofun.pl i kliknij w duży przycisk „Stwórz stronę”. Jeśli już masz swoje konto, to po zalogowaniu, pod listą swoich stron jest widoczny duży przycisk Stwórz nową stronę.

Podczas rejestracji zostaniesz poproszony o podanie kilku danych:

  • Login: wpisz jedno słowo złożone tylko z małych liter i cyfr.
  • Adres e-mail: na podany przez ciebie adres zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
  • Hasło: ustaw własne hasło do logowania.
  • Adres strony: system automatycznie wygeneruje adres na podstawie wpisanego wcześniej przez ciebie loginu. Zmień adres według własnego uznania. Zalecamy podać w adresie strony swoje imię, nazwisko lub pseudonim.
  • Wybierz domenę, obecnie do dyspozycji masz nojobnofun.pl, nojobnofun.eu oraz nojobnofun.com. Jeśli chcesz możesz dodać później własną domenę. Dowiedz się więcej ›
  • Imię i nazwisko: będzie to nazwa witryny wyświetlana na etykiecie karty/okna przeglądarki internetowej.
Jak uzupełnić/edytować swoją stronę?

Po zalogowaniu się na https://nojobnofun.pl zobacz listę swoich stron. Kliknij w PANEL, aby przejść do panelu konkretnej strony. Każda strona ma swój oddzielny panel. Jest tam szereg różnych ustawień, z którymi warto się zapoznać.

Aby dowiedzieć, jak uzupełnić czy edytować swoją stronę przejdź do instrukcji obsługi.

Jak zarządzać kilkoma stronami na platformie?

Po zalogowaniu się na https://nojobnofun.pl będziesz widział listę wszystkich swoich stron, czyli wszystkie E-CV, portfolio, VOICE-CV, wizytówki i e-sklepy. Każda strona ma swój oddzielny panel.

Jak załadować na mój dysk większy plik?

Nie można załadować pliku cięższego niż 10MB. Zmniejsz rozdzielczość swojego pliku.

Taka sytuacja może się zdarzyć, kiedy będziesz chcieć zamieścić na swojej stronie np. jakiś film. Nie wgrywaj bezpośrednio pliku na stronę. Najlepszym rozwiązaniem jest wpierw wgranie filmu na swój kanał YouTube lub Vimeo, a następnie wklejenie kodu embed lub iframe tego filmu na swoją stronę (np. do treści jakiegoś wpisu).

W szablonie BASIC oraz PREMIUM w ustawieniach profilu zawodowego jest specjalne pole do wklejenia linku do filmu na YouTube lub Vimeo. Ponadto w treści każdego typu wpisu możesz wkleić link do filmu na YouTube lub Vimeo, który zostanie przekształcony automatycznie na okno odtwarzania filmu.

Jak zmienić adres e-mail?

Po zalogowaniu się na https://nojobnofun.pl zobaczysz w centralnym miejscu swój adres e-mail oraz link edytuj. Kliknij tam, aby przejść na podstronę zarządzania swoim kontem, gdzie możesz zmienić swój adres e-mail.

Jak zmienić adres www strony?

Obecnie nie ma możliwości samodzielnej zmiany adresu www swojej strony. Jeśli masz potrzebę zmiany adresu strony, skontaktuj się z nami przez formularz. W tym celu kliknij tutaj.

Jak zmienić swoje hasło do logowania?

Po zalogowaniu się na https://nojobnofun.pl zobaczysz w centralnym miejscu swój adres e-mail oraz link edytuj. Kliknij tam, aby przejść na podstronę zarządzania swoim kontem, gdzie możesz zmienić swoje hasło.

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła, to na stronie logowania do platformy NO JOB NO FUN kliknij w odnośnik Nie pamiętasz hasła? Potem otrzymasz na swój adres e-mail dalsze instrukcje co do ustawienia nowego hasła.

Jak zmienić tytuł strony (czyli imię i nazwisko)?

Tytuł strony, czyli imię i nazwisko podane podczas rejestracji możesz samodzielnie zmienić. W tym celu przejdź do panelu strony, następnie przejdź do ustawień. Potem zobaczysz zakładkę „Imię i nazwisko”.

Tytuł strony jest wyświetlany na etykiecie okna przeglądarki internetowej.

Jak zwiększyć przestrzeń dyskową na swoje pliki?

Jeśli korzystasz z pakietu bezpłatnego pojemność dysku dla każdej strony wynosi 20MB. Jeśli zdecydujesz się na pakiet PROfesjonalisty będziesz dysponować powierzchnią 200MB na każdą swoją stronę.

Jaki jest adres www mojej strony?

Po zalogowaniu się na https://nojobnofun.pl zobaczysz pełną listę swoich stron. Każdą stronę możesz otworzyć w nowej karcie. Trzeba tylko kliknąć w strzałkę znajdującą się obok adresu danej strony.

Jaki jest maksymalny dopuszczalny rozmiar pliku?

Maksymalny rozmiar pliku, jaki możesz załadować do biblioteki mediów swojej strony wynosi 10MB. Nie warto wgrywać cięższych grafik na swoją stronę, gdyż niepotrzebnie tracisz swoje miejsce na dysku. Poza tym i tak nie posługujemy się tak dużymi monitorami, aby wyświetlić grafikę w pełnej rozdzielczości bez konieczności scrollowania.

Do zmniejszania rozdzielczości wielu plików jednocześnie polecamy bezpłatny program IrfanView.

Jakie są ceny pakietów?

Dostęp do podstawowej funkcjonalności platformy jest bezpłatny. Jeśli chcesz, możesz wykupić pakiet PROfesjonalisty do wskazanej przez ciebie strony. W tym celu kliknij w Twój pakiet. Ten przycisk znajduje się przy każdej twojej stronie w panelu.

Jeśli klikniesz w gwiazdkę, przejdziesz do strony, gdzie możesz kupić od razu więcej pakietów – taniej. Dzięki temu możesz przekazać pakiet swojemu znajomemu lub wykorzystać dla swoich stron.

Obecnie obowiązujące pakiety
(poniższe ceny są kwotami brutto – VAT zwolniony)

pakiet kwartalny – 15 zł

pakiet roczny – 50 zł

Pełna specyfikacja pakietów znajduje się tutaj.

Jakie są rodzaje stron?

Na platformie NO JOB NO FUN stworzysz 5 rodzajów stron: E-CV, portfolio, VOICE-CV, wizytówka, e-sklep. Szczegółowe instrukcje są dostępne w instrukcji dla ambitnych. Tworzenie stron z podstawową funkcjonalnością w dowolnej ilości jest za darmo. Pakiet PROfesjonalisty daje dostęp do dodatkowych ustawień szablonów.

Jakie są sposoby płatności?

Są 2 sposoby płatności. Zaloguj się do swojego panelu i przejdź do podstrony Twój pakiet lub kliknij w gwiazdkę.

Zostaniesz przekierowany(a) na stronę z tabelą pakietów. Wybierz odpowiedni pakiet oraz formę płatności:

  • PayPal: po kliknięciu na logo PayPal zostaniesz przekierowany(a) na stronę płatności PayPal, gdzie możesz zapłacić także swoją kartą,
  • przelew bankowy.

PayPal

Od momentu zatwierdzenia transakcji dana kwota będzie cyklicznie pobierana z twojego konta PayPal, co 1 rok lub kwartał. W ten sposób ważność twojego konta na platformie No job no fun będzie automatycznie się odnawiać.

Jeśli chcesz anulować daną subskrypcję, aby dane płatności nie były automatycznie ściągane z twojego konta PayPal, zaloguj się do swojego konta PayPal i anuluj daną subskrypcję. Od momentu anulowania subskrypcji nie będą od ciebie pobierane już żadne płatności.

Przelew bankowy

Jeśli nie masz konta PayPal i nie chcesz go zakładać, możesz dokonać płatności w sposób tradycyjny wykonując przelew na nasz rachunek bankowy:

92 2130 0004 2001 0563 1353 0001

Stowarzyszenie „Absolwenci na walizkach”
ul. Św. Filipa 23/4
31-150 Kraków

tytuł przelewu: login oraz nazwa pakietu

Po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie, administrator przedłuży ważność twojego konta o wskazany okres.

Jakiego rodzaju pliki mogę załadować na mój dysk?

Do biblioteki mediów możesz załadować pliki w formacie: jpg jpeg png gif pdf doc docx odt xls xlsx ods txt rtf ico mp3 wav wma m4a m4b.

Strona z własną domeną

Gdzie kupić domenę?

Jest wiele serwisów, gdzie możesz kupić domenę. Wyguglaj frazę „rejestracja domen”, a przekonasz się, ile jest takich firm. Polecamy zakup domeny w serwisie Aftermarket.pl.

Ile kosztuje aktywowanie strony z własną domeną?

Podłączenie własnej domeny pod swoją stronę jest możliwe tylko w pakiecie PROfesjonalisty. Jedynym dodatkowym kosztem, jest zakup domeny, indywidualnie przez ciebie. Możesz kupić swoją domenę w dowolnym serwisie (polecamy Aftermarket.pl). Pamiętaj, że zakupioną przez siebie domenę trzeba co roku odnawiać, przedłużać jej ważność.

Ile kosztuje domena?

Aby mieć stronę z własną domeną musisz kupić własną domenę. Polecamy serwis Aftermarket.pl.

Decydując się na zakup domeny miej świadomość, że każdego roku o tej samej porze będziesz musiał(a) ponieść koszty związane z użytkowaniem swojej domeny.

Za pierwszy rok użytkowania domeny zapłacisz bardzo mało, tylko ok. 20 zł. Dokładny koszt domeny uzależniony jest od końcówki domeny, jaką wybierzesz. Najpopularniejsze końcówki, to PL, EU, COM.

Każdy następny rok będzie już droższy, ale będzie to stała cena, zazwyczaj w przedziale 40 – 60 zł. Zależy to również od końcówki domeny.

Kiedy będzie zbliżał się termin ważności domeny, otrzymasz z pewnością wiadomość mailową z informacją, do kiedy należy opłacić kolejny rok użytkowania domeny, aby jej nie stracić.

Dla wygody możesz wykupić domenę od razu na kilka lat z góry.

Nie daj się zwieść promocjom w stylu „domena za 1 zł”. Najczęściej takie domeny sprzedawane są w zestawie z wcale nie tanimi usługami hostingowymi. Korzystając z takich „promocji” po prostu przepłacisz.

Jak przekierować domenę?

Jeśli chcesz skorzystać także z adresu e-mail we własnej domenie obsługiwanego przez Google (czytaj niżej) wykonaj instrukcję (1). W pozostałych przypadkach wykonaj instrukcję (2), dzięki czemu możesz przekierować do nas swoją domenę lub subdomenę, a adres e-mail obsługiwać na swoim hostingu.

Instrukcja (1)

Zakupioną domenę należy przekierować na serwer Nojobnofun używając DNS-ów:

ns1.nojobnofun.pl
ns2.nojobnofun.pl

Jak to zrobić, zademonstrujemy na przykładzie serwisu Aftermarket.pl.

  1. Po rejestracji w tym serwisie i zakupie domeny przejdź do listy domen. W menu kliknij na „Domeny”, a następnie na „Lista domen”.aftermarket1
  2. Przy swojej domenie widoczny będzie kwadracik z plusikiem. Klikając w niego rozwiniesz menu z wieloma opcjami.dns-no-job-no-fun
  3. W polu DNS 1 wpisz: ns1.nojobnofun.pl, a w polu DNS 2: ns2.nojobnofun.pl. Następnie kliknij „Zmień DNS”.

Wyloguj się z serwisu Aftermarket.pl i po 24 godzinach (w tym czasie nastąpi propagacja informacji o twojej domenie) skontaktuj się z nami. Zazwyczaj trwa to o wiele krócej (6-8 godzin).

Instrukcja (2)

Jak to zrobić, zademonstrujemy na przykładzie serwisu Aftermarket.pl.

  1. Po rejestracji w tym serwisie i zakupie domeny przejdź do listy domen. W menu kliknij na „Domeny”, a następnie na „Lista domen”.
  2. Przy swojej domenie widoczny będzie kwadracik z plusikiem. Klikając w niego rozwiniesz menu z wieloma opcjami. Przejdź do zakładki „Wpisy DNS”.aftermarket3
  3. W polu Host wpisz: nazwę swojej domeny z kropką na końcu, np. „kowalski.pl.”, a polu dres wpisz: 195.64.158.31. Typ wpisu bez zmian: A. Po wprowadzeniu danych kliknij na „Dodaj wpis DNS”.

Co dalej?

Po wykonaniu pierwszej lub drugiej instrukcji, wejdź do zakładki Kontakt. Wyślij do nas wiadomość za pomocą formularza wybierając temat „Dodanie własnej domeny” W treści wiadomości wpisz adres swojej domeny.

Poinformujemy cie mailowo, kiedy twoja strona zostanie skonfigurowana.

Jak się zalogować?

Możesz zalogować się na 3 sposoby.

  1. Wejdź na https://nojobnofun.pl i kliknij w menu Zaloguj się.
  2. Jeśli adres twojej strony, to np. https://nowak.nojobnofun.pl, to adres logowania bezpośrednio do panelu twojej strony to https://nowak.nojobnofun.pl/admin
  3. Jeśli używasz własnej domeny na naszej platformie, np. domena.pl, to adres logowania jest taki: domena.pl/admin

 

Jak stworzyć stronę z własną domeną?

Aby stworzyć  stronę z własną domeną wykonaj poniższe kroki:

  1. Stwórz standardowo stronę: przejdź krok po kroku przez wszystkie etapy rejestracji.
  2. Kup własną domenę: polecamy serwis Aftermarket.pl.
  3. Przekieruj swoją domenę na nasz serwer: jak to zrobić – przeczytaj kolejny punkt w FAQ.
  4. Poczekaj max. 24 godziny: w tym czasie nastąpi propagacja informacji o twojej domenie.
  5. Wejdź do zakładki Kontakt. Wyślij do nas wiadomość za pomocą formularza wybierając temat „Dodanie własnej domeny”. W treści wiadomości wpisz adres swojej domeny.

Poinformujemy cię mailowo, kiedy twoja strona zostanie skonfigurowana.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Jeśli masz swoją domenę, to możesz utworzyć spersonalizowany adres e-mail. Dowiedz się więcej tutaj.

Jaką wybrać domenę?

Zadbaj o to, aby twoja domena była adekwatna do twojej sytuacji zawodowej.

Szukający pracy i wolontariusze: zalecamy zakup domeny zawierającej nazwisko, np. kowalski.pl, jankowalski.com, jan-kowalski.eu.

Freelancerzy mają przynajmniej 3 możliwości:

  1. Mogą postąpić, jak szukający pracy i wolontariusze.
  2. Freelancerzy wykonujący usługi związane z szeroko pojętą kulturą mogą wybrać domenę zawierającą pseudonim artystyczny.
  3. Freelancerzy z pozostałych branż mogą wybrać domenę z taką nazwą, jakby mieli już własną firmę. Nazwa domeny powinna odzwierciedlać ideę twojego biznesu i charakter świadczonych usług.

Kiedy dokonasz wyboru nazwy domeny, musisz pomyśleć, jaką końcówkę ma mieć twoja domena. Najpopularniejsze końcówki to PL, EU i COM.

Generalnie, nie jest to aż tak ważne, jaką wybierzesz końcówkę. Jakąkolwiek byś domenę nie wybrał, twoje E-CV będzie widoczne w Internecie pod tą domeną na całym świecie.

Nie mniej, oto kilka wskazówek co do specyfiki popularnych domen.

PL – jeśli szukasz pracy w Polsce lub na tym terenie będziesz prowadził swoją działalność.

EU – polecamy szczególnie osobom, które tworzą E-CV w jakimś języku europejskim.

COM – (eng. commercial) – domena dla tych, którzy prowadzą działalność komercyjną, z takiej końcówki korzystają najczęściej firmy. Domena z tą końcówką szczególnie zalecana osobom prowadzącym działalność w środowisku międzynarodowym.