Kto pyta nie błądzi!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas: kontakt@nojobnofun.pl

Jest wiele serwisów, gdzie możesz kupić domenę. Wyguglaj frazę “rejestracja domen”, a przekonasz się, ile jest takich firm. Polecamy zakup domeny w serwisie Aftermarket.pl.

Uważaj na promocje typu domena za 0 zł lub 3 domeny gratis. W cenniku zwróć uwagę, ile będzie kosztować cię odnowienie domeny za rok.

Aby mieć stronę z własną domeną musisz kupić własną domenę. Polecamy serwis Aftermarket.pl

Decydując się na zakup domeny miej świadomość, że każdego roku o tej samej porze będziesz musiał ponieść koszty związane z użytkowaniem swojej domeny (odnowienie domeny).

Za pierwszy rok użytkowania domeny zapłacisz bardzo mało, tylko ok. 20 zł. Dokładny koszt domeny uzależniony jest od końcówki domeny, jaką wybierzesz. Najpopularniejsze końcówki, to PL, EU, COM.

Od jakiegoś czasu masz do wyboru wiele nowych domen z końcówką np. EVENT, EXPERT, ACTOR. Jest ich przeszło 200 i na pewno coś znajdziesz adekwatnego do profilu swojej działalność. Zobacz pełną listę nowych domen ›

Każdy następny rok będzie już droższy, ale będzie to stała cena, zazwyczaj w przedziale 40 – 60 zł. Zależy to również od końcówki domeny.

Kiedy będzie zbliżał się termin ważności domeny, otrzymasz z pewnością wiadomość mailową z informacją, do kiedy należy opłacić kolejny rok użytkowania domeny, aby jej nie stracić.

Dla wygody możesz wykupić domenę od razu na kilka lat z góry.

Nie daj się zwieść promocjom w stylu “domena za 1 zł”. Najczęściej takie domeny sprzedawane są w zestawie z wcale nie tanimi usługami hostingowymi. Korzystając z takich „promocji” po prostu przepłacisz.

Możesz utworzyć dowolną liczbę stron, czyli dowolną liczbę e-CV, portfolio, voice-CV, wizytówek i e-sklepów.

Wykupiony przez ciebie pakiet PRO przypisany jest tylko do wskazanej przez ciebie strony.

Jeśli chcesz skorzystać także z adresu e-mail we własnej domenie obsługiwanego przez Google (czytaj niżej) wykonaj instrukcję (1). W pozostałych przypadkach wykonaj instrukcję (2), dzięki czemu możesz przekierować do nas swoją domenę lub subdomenę, a adres e-mail obsługiwać na swoim hostingu.

INSTRUKCJA (1)

Zakupioną domenę należy przekierować na serwer Nojobnofun używając DNS-ów:

ns1.nojobnofun.pl
ns2.nojobnofun.pl

Jak to zrobić, zademonstrujemy na przykładzie serwisu Aftermarket.pl

  1. Po rejestracji w tym serwisie i zakupie domeny przejdź do listy domen. W menu kliknij na “Domeny”, a następnie na “Lista domen”.aftermarket1
  2. Przy swojej domenie widoczny będzie kwadracik z plusikiem. Klikając w niego rozwiniesz menu z wieloma opcjami.dns-no-job-no-fun
  3. W polu DNS 1 wpisz: ns1.nojobnofun.pl, a w polu DNS 2: ns2.nojobnofun.pl. Następnie kliknij “Zmień DNS”.

Wyloguj się z serwisu Aftermarket.pl i po 24 godzinach (w tym czasie nastąpi propagacja informacji o twojej domenie) skontaktuj się z nami. Zazwyczaj trwa to o wiele krócej (6-8 godzin).

INSTRUKCJA (2)

Jak to zrobić, zademonstrujemy na przykładzie serwisu Aftermarket.pl

  1. Po rejestracji w tym serwisie i zakupie domeny przejdź do listy domen. W menu kliknij na “Domeny”, a następnie na “Lista domen”.
  2. Przy swojej domenie widoczny będzie kwadracik z plusikiem. Klikając w niego rozwiniesz menu z wieloma opcjami. Przejdź do zakładki “Wpisy DNS”.aftermarket3
  3. W polu Host wpisz: nazwę swojej domeny z kropką na końcu, np. “kowalski.pl.”, a polu dres wpisz: 195.64.158.31. Typ wpisu bez zmian: A. Po wprowadzeniu danych kliknij na “Dodaj wpis DNS”.

Co dalej?

Po wykonaniu pierwszej lub drugiej instrukcji, wejdź do zakładki Kontakt. Wyślij do nas wiadomość za pomocą formularza wybierając temat “Dodanie własnej domeny” W treści wiadomości wpisz adres swojej domeny.

Poinformujemy cie mailowo, kiedy twoja strona zostanie skonfigurowana na platformie.

Możesz zalogować się na 3 sposoby.

  1. Wejdź na nojobnofun.pl i kliknij w menu Zaloguj się
  2. Jeśli adres twojej strony, to np. https://nowak.nojobnofun.pl, to adres logowania bezpośrednio do panelu twojej strony to https://nowak.nojobnofun.pl/admin
  3. Jeśli używasz własnej domeny na naszej platformie, np. domena.pl, to adres logowania jest taki: http://domena.pl/admin

Po zalogowaniu na nojobnofun.pl pod listą twoich stron zobaczysz duży przycisk Stwórz nową stronę.

Po stworzeniu nowej strony zobaczysz w swoim panelu aktualną listę stron.

Każda strona ma swój oddzielny panel, gdzie możesz zmienić szablon i zarządzać ustawieniami.

Aby stworzyć stronę z własną domeną wykonaj poniższe kroki:

  1. Stwórz według standardowych kroków.
  2. Zdobądź pakiet PROfesjonalisty, tylko w tym pakiecie jest możliwość definiowania własnych domen.
  3. Kup własną domenę w dowolnym serwisie, polecamy serwis Aftermarket.pl
  4. Przekieruj swoją domenę na nasz serwer, zobacz instrukcję ›
  5. Poczekaj max. 24 godziny: w tym czasie nastąpi propagacja informacji o twojej domenie.
  6. Wejdź do zakładki Kontakt. Wyślij do nas wiadomość za pomocą formularza wybierając temat “Dodanie własnej domeny”. W treści wiadomości wpisz adres swojej domeny.

Poinformujemy cię mailowo, kiedy twoja strona zostanie skonfigurowana na serwerze platformy.

Jeśli masz już stronę ze swoją domeną na nojobnofun.pl, to możesz utworzyć spersonalizowany adres e-mail dla swojej domeny. Dowiedz się więcej tutaj.

Możesz samodzielnie usunąć stronę. Zaloguj się na nojobnofun.pl, gdzie zobaczysz listę swoich stron. Następnie kliknij USUŃ przy danej stronie. Przejdziesz na podstronę, gdzie trzeba potwierdzić operację. Następnie otrzymasz wiadomość na swój adres e-mail. Klikając w zamieszczony tam odnośnik skutecznie i nieodwracalnie usuniesz swoją stronę.

Usunięcie strony nie oznacza usunięcia konta na platformie Nojobnofun.pl.

W wyniku usunięcia strony wszystkie zamieszczone tam dane (pliki i treści) zostaną trwale usunięte i nie będzie można ich odzyskać. W wyniku tej operacji adres twojej strony nie będzie już dostępny w sieci, choć wyszukiwarki mogą go jeszcze pokazywać w wynikach wyszukiwania przez jakiś czas.

Jeśli chcesz usunąć także konto na platformie Nojobnofun.pl, a wraz z nim wszystkie swoje strony, wyślij do nas wiadomość przez formularz kontaktowy wybierając temat “Inny”.

Jeśli nie masz jeszcze swojego konta, przejdź na stronę główną nojobnofun.pl i kliknij w duży przycisk Stwórz bezpłatnie. Jeśli już masz swoje konto, to po zalogowaniu, pod listą swoich stron jest widoczny duży przycisk Stwórz nową stronę.

Podczas rejestracji swojej 1. strony zostaniesz poproszony o podanie kilku danych:

  • Login: wpisz jedno słowo złożone tylko z małych liter i cyfr.
  • Adres e-mail: na podany przez ciebie adres zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
  • Hasło: ustaw własne hasło do logowania.
  • Adres strony: system automatycznie wygeneruje adres na podstawie wpisanego wcześniej przez ciebie loginu. Zmień adres według własnego uznania. Zalecamy podać w adresie strony swoje nazwisko, imię i nazwisko, pseudonim, nazwę projektu, nazwę marki lub nazwę firmy.
  • Wybierz domenę, obecnie do dyspozycji masz nojobnofun.pl, nojobnofun.eu oraz nojobnofun.com. Jeśli chcesz możesz dodać później własną domenę. Dowiedz się więcej ›
  • Imię i nazwisko: będzie to nazwa witryny wyświetlana na etykiecie karty/okna przeglądarki internetowej, którą później możesz sobie zmienić.

Po zalogowaniu na nojobnofun.pl zobaczysz listę swoich stron. Kliknij w PANEL, aby przejść do panelu konkretnej strony. Każda strona ma swój oddzielny panel. Jest tam szereg różnych ustawień, z którymi warto się zapoznać.

Aby dowiedzieć, jak uzupełnić czy edytować swoją stronę przejdź do instrukcji obsługi.

Po zalogowaniu się na nojobnofun.pl zobaczysz listę wszystkich swoich stron, czyli wszystkie e-CV, portfolio, voice-CV, wizytówki i e-sklepy. Każda strona ma swój oddzielny panel, gdzie możesz zarządzać wybraną stroną.

Po zalogowaniu się na nojobnofun.pl zobaczysz w centralnym miejscu swój adres e-mail oraz link edytuj. Kliknij tam, aby przejść na podstronę zarządzania swoim kontem, gdzie możesz zmienić swój adres e-mail.

Po zalogowaniu się na nojobnofun.pl zobaczysz w centralnym miejscu swój adres e-mail oraz link edytuj. Kliknij tam, aby przejść na podstronę zarządzania swoim kontem, gdzie możesz zmienić swoje hasło.

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła, to na stronie logowania do platformy nojobnofun.pl kliknij w odnośnik Nie pamiętasz hasła? Potem otrzymasz na swój adres e-mail dalsze instrukcje i możliwość ustawienia nowego hasła.

Jeśli korzystasz z pakietu bezpłatnego pojemność dysku dla każdej strony wynosi 20MB. Jeśli zdecydujesz się na pakiet PROfesjonalisty będziesz dysponować powierzchnią 200MB na stronę, do której masz przypisany pakiet PRO.

Zadbaj o to, aby twoja domena była adekwatna do twojej sytuacji zawodowej.

Szukający pracy i wolontariusze: zalecamy zakup domeny zawierającej nazwisko, np. kowalski.pl, jankowalski.com, jan-kowalski.eu.

Freelancerzy mają przynajmniej 3 możliwości:

  1. Mogą postąpić, jak szukający pracy i wolontariusze.
  2. Freelancerzy wykonujący usługi związane z szeroko pojętą kulturą mogą wybrać domenę zawierającą pseudonim artystyczny.
  3. Freelancerzy z pozostałych branż mogą wybrać domenę z taką nazwą, jakby mieli już własną firmę. Nazwa domeny powinna odzwierciedlać ideę twojego biznesu i charakter świadczonych usług.

Kiedy dokonasz wyboru nazwy domeny, musisz pomyśleć, jaką końcówkę ma mieć twoja domena. Najpopularniejsze końcówki to PL, EU i COM.

Generalnie, nie jest to aż tak ważne, jaką wybierzesz końcówkę. Jakąkolwiek byś domenę nie wybrał, twoja strona będzie widoczne w Internecie pod tą domeną na całym świecie.

Nie mniej, oto kilka wskazówek co do specyfiki popularnych domen.

PL – jeśli szukasz pracy w Polsce lub na tym terenie będziesz prowadził swoją działalność.

EU – polecamy szczególnie osobom, które tworzą stronę w jakimś, nie tylko polskim, języku europejskim.

COM – (eng. commercial) – domena dla tych, którzy prowadzą działalność komercyjną, z takiej końcówki korzystają najczęściej firmy. Domena z tą końcówką szczególnie zalecana osobom prowadzącym działalność w środowisku międzynarodowym.

Od jakiegoś czasu masz do wyboru wiele nowych domen z końcówką np. EVENT, EXPERT, ACTOR. Jest ich przeszło 200 i na pewno coś znajdziesz adekwatnego do profilu swojej działalność. Zobacz pełną listę nowych domen ›

Po zalogowaniu się na nojobnofun.pl zobaczysz pełną listę swoich stron i ich adresy. Każdą stronę możesz otworzyć w nowej karcie. Trzeba tylko kliknąć w strzałkę znajdującą się obok adresu danej strony.

Maksymalny rozmiar pliku, jaki możesz załadować do mediów swojej strony wynosi 10MB. Nie warto wgrywać cięższych grafik na swoją stronę, gdyż niepotrzebnie tracisz swoje miejsce na dysku. Poza tym i tak nie posługujemy się tak dużymi monitorami, aby wyświetlić grafikę w pełnej rozdzielczości bez konieczności scrollowania.

Do zmniejszania rozdzielczości wielu plików jednocześnie polecamy bezpłatny program IrfanView.

Chcesz wgrać film na swoją stronę? Wpierw wgraj go na YouTube lub Vimeo. Następnie wklej link w edycji treści wybranej strony (szablon BOOK lub PREMIUM) lub przejdź do ustawień profilu zawodowego i wklej link do odpowiedniego pola (szablon BASIC lub PREMIUM).

Dostęp do podstawowej funkcjonalności platformy jest bezpłatny. Jeśli nabędziesz pakiet PROfesjonalisty do wskazanej przez ciebie strony otrzymasz więcej możliwości edycji swojej strony.

Kliknij w Twój pakiet, przycisk znajdujący się przy każdej twojej stronie w panelu strony lub na stronie głównej nojobnofun.pl. Są tam dwa sposoby płatności: PayPal oraz przelew tradycyjny. Jeśli nie masz konta Paypal możesz jednorazowo na stronie PayPal wprowadzić dane swojej karty płatniczej.

Jeśli klikniesz w gwiazdkę na stronie głównej nojobnofun.pl, przejdziesz do strony, gdzie możesz kupić taniej więcej pakietów. Dzięki temu możesz przekazać pakiet swojemu znajomemu, wykorzystać dla innych swoich stron lub doładować swoją stronę na dłużej niż rok.

Obecnie obowiązujące pakiety
(poniższe ceny są kwotami brutto – VAT zwolniony)

pakiet kwartalny – 15 zł

pakiet roczny – 50 zł

Pełna specyfikacja pakietów znajduje się tutaj.

Na platformie nojobnofun.pl stworzysz 5 rodzajów stron: e-CV, portfolio, voice-CV, wizytówkę, e-sklep.

Szczegółowe instrukcje są dostępne w instrukcji dla ambitnych.

Tworzenie stron z podstawową funkcjonalnością w dowolnej ilości jest za darmo. Pakiet PROfesjonalisty daje dostęp do dodatkowych ustawień szablonów.

Są 2 sposoby płatności: PAYPAL i PRZELEW BANKOWY

Zaloguj się na stronie głównej nojobnofun.pl i kliknij w przycisk Twój pakiet lub Gwiazdkę na liście twoich stron.

Zostaniesz przekierowany(a) na stronę z tabelą pakietów. Wybierz odpowiedni pakiet oraz formę płatności:

  • PayPal: po kliknięciu na logo PayPal zostaniesz przekierowany na stronę płatności PayPal, gdzie możesz zapłacić także swoją kartą
  • przelew bankowy: opcja dostępna tylko na podstronie Twój pakiet

PAYPAL

Od momentu zatwierdzenia transakcji dana kwota będzie cyklicznie pobierana z twojego konta PayPal, co 1 rok lub kwartał. W ten sposób ważność twojego konta na platformie Nojobnofun.pl będzie automatycznie się odnawiać.

Jeśli chcesz anulować daną subskrypcję, aby dane płatności nie były automatycznie już ściągane z twojego konta PayPal, zaloguj się do swojego konta PayPal i anuluj daną subskrypcję. Od momentu anulowania subskrypcji nie będą od ciebie pobierane już żadne płatności.

Po zalogowaniu na stronie PayPal trzeba kliknąć w koło zębate w górnym prawym rogu, potem iść do zakładki “Ustawienia płatności”, a potem kliknąć w “Zarządzaj wstępnie zatwierdzonymi płatnościami” i tam anulować subskrypcję.

PRZELEW BANKOWY

Jeśli nie masz konta PayPal i nie chcesz go zakładać, możesz dokonać płatności w sposób tradycyjny wykonując przelew na nasz rachunek bankowy:

92 2130 0004 2001 0563 1353 0001

Stowarzyszenie “Absolwenci na walizkach”
ul. Felińskiego 33/5
31-236 Kraków

tytuł przelewu: login oraz nazwa strony

Po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie, administrator przedłuży ważność twojego konta o wskazany okres.

Do mediów możesz załadować pliki w formacie: jpg jpeg png gif pdf doc docx odt xls xlsx ods txt rtf ico mp3 wav wma m4a m4b.

Personalizacja jest narzędziem do zmiany ustawień strony z możliwością podglądu przy braku konieczności zatwierdzania wcześniej zmian.

Wprowadzone przez ciebie zmiany w ustawieniach zauważysz od razu w podglądzie strony. Nie musisz publikować zmian, aby zobaczyć efekt zmian.

Jeśli chcesz zapisać zmiany w ustawieniach kliknij w przycisk Zapisz i opublikuj znajdujący się na górze.

W panelu strony jest widoczny prostokąt USTAWIENIA, który jest linkiem do personalizacji.

Jeśli przekierowałeś już własną domenę na swoją stronę, możesz uzyskać spersonalizowany adres e-mail w swojej domenie. Przykładowo, jeśli posiadasz domenę kowalski.pl, to przykładowym adresem będzie jan@kowalski.pl. Otrzymasz bezpłatny dostęp do G Suite (Google Apps). Pojemność konta pocztowego wynosi 30 GB.

więcej informacji ›

Jeśli chcesz śledzić ruch użytkowników na swojej stronie, załóż konto w Google, a potem zaloguj się do Google Analytics.

Rejestrując tam swoją stronębędziesz mógł pobrać kod trackingowy i wkleić go do ustawień swojej strony.

Na stronie głównej nojobnofun.pl jest lista twoich stron, a przy każdej przycisk SEO. Kliknij tam i przejdź do dalszych ustawień.

Możesz wprowadzić tam również opis swojej strony, który będzie widoczny w wynikach wyszukiwania w Google (SERP) .

Opis strony dla SEO to max. 160 znaków ze spacjami. Większość wyszukiwarek nie wykorzystuje dłuższych opisów. Opis nie będzie widoczny od razu w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki indeksują strony regularnie, ale nie deklarują dokładnej częstotliwości. Zazwyczaj na drugi dzień zmiany są już widoczne.

SEO – na pozycję twojej strony w wynikach wyszukiwania ma wpływ m. in. unikalna treść twojej strony, częstotliwość jej odświeżania i budowania nowych treści. Z tego powodu warto pisać bloga!

Zmiana adresu strony

Nie możesz samodzielnie zmienić adresu swojej strony. Jeśli chcesz zmienić adres skontaktuj się z nami przez formularz.

Zmiana nazwy i tytułu strony

Tytuł strony jest ważny pod względem SEO. Jest wyświetlany na karcie lub oknie twojej przeglądarki. Możesz samodzielnie zmienić tytuł strony, który został przez ciebie zdefiniowany początkowo podczas rejestracji. Przejdź do panelu strony, dalej do ustawień, a następnie do zakładki imię i nazwisko.

Zalecamy, aby tytułem strony było:

  • twoje imię i nazwisko
  • imię i nazwisko wraz z branżą czy stanowiskiem pracy
  • nazwa firmy lub marki